بازاریابی

پدر واقعی علم بازاریابی کیست؟!؟

پدر واقعی علم بازاریابی کیست؟!؟

سلام و درود خدمت دوستای عزیزم
پدر واقعی علم بازاریابی کیست؟
ما در دنیای بازاریابی مکاتب متعددی داریم یک دسته بهشون میگیم کاتلرین اینها افرادی هستن که بیشتر طرفدار فیلیپ کاتلر هستن و مبانی که او تعریف کرده و بعضی هاشون هم که بهشون میگیم مکارتیس!
خب دانش بازاریابی از کجا شروع شد، در سال ۱۹۴۲ مقاله ای چاپ شد به اسم
the marketing mix
یا ترکیب یا آمیخته بازار یابی ، که در اونجا قید میکرد که ، بازاریاب ها به مانند آشپزانی هستند که با استفاده از یک سری عناصری سعی دارند که ، نیازها و انتظارات و خواسته های مشتریان را براورده بکنند ، خب رفته رفته در سال ۱۹۵۶ یک متخصص آمریکایی به اسم ادمونت جروم مکارتی که به حق هم پدر علم بازاریابی شناخته میشه (نه کاتلر) ، اومد مبانی آمیخته بازاریابی رو تدوین کرد و یک کتاب جاودانه ای رو نوشت به اسم
Basic marketing a managerial approach
یعنی بازاریابی پایه یک روی کرد مدیریتی ، متاسفانه این کتاب به فارسی چاپ نشده ، و بعدها افراد زیادی اومدن و راجب این مسائل نوشتن و نوشتن و نتیجش این شد که امروز ما دانش بازاریابی رو داریم!
ممنونم که مقالات منو دنبال میکنین🌷
خیلی خوشحال میشم که نظراتتون رو بیان کنین
و اگه راجب موضوعی مشکلی و یا سوالی داشتین ، بتونم کمکی بکنم🌷
دوست دارتو : طاها مراغی

امتیاز دهی درصدی

متن دلخواه

امتیاز کاربران: ۳.۸۲ ( ۴۷ رای)
منبع
منبع شماره 1 وب سایت منبع شماره 2 وب سایت
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن